reklama

Pozdravy štipendistky z Berlína, časť 2. Prvé kroky

Mám pred sebou piatu noc v Berline, na stole otvorenú flašu mnichovskeho piva Paulaner a v srdci odhodlanie zhrnút doteraz videne a prezite.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám pred sebou piatu noc v Berline, na stole otvorenú flašu mnichovskeho piva Paulaner a v srdci odhodlanie zhrnút doteraz videne a prezite. Upozornujem vas vopred na to, ze zatial nepojde o kunsthistoricke postrehy z tunajsieho muzejneho ostrova, ci miestnej umeleckej sceny. Túto cast si setrim na moment, kedy sa konecne dostanem do kontaktu s umenim - hádam uz tento vikend. Co som teda za takmer pät dni v Berline zatial stihla?

1. cesta von Bratislava nach Berlin
Do Berlina som v nedelu stastlivo pricestovala s "treti nejobdivovanejsi firmou v Ceske republice" - so ZLUTYm Student Agency. Nezaobislo sa to bez vypadku klimatizacie pocas 12-hodinovej streky a zistenia, ze toto leto sa Berlincania rozhodli skodoradostne rekonstruovat vsetko mozne v blizkosti dolezitych dopravnych uzlov. Tak sa moj prvy Sprachtest tykal vyluk na linkách verejnej dopravy. S-Bahn a U-Bahn ma nakoniec priviezli na zastavku Tierpark vo vychodnej casti Berlina asi desat minut pred ukoncenim registracie kvoli ubytovaniu. Nie, nemecky "Heimweh" (smútenie za domovom) mi skutocne nehrozi, v panelákovom obklúceni nie sme v Petrzalke sami (a v takej Venezuele s panelovou vystavbou este len zacinaju, ako ma informovala moja spoubyvajuca).
Byvam teda v paneláku v byvalej casti DDR, v byte, ktory mi bolo poskytnute obyvat ako ucastnicke letneho jazykoveho kurzu na Humboldt Universität zu Berlin. Jedná sa o trojizbovy byt (väcsi nez ten, ktory obyvam s rodicmi v Petrzalke) vybaveny v podla vkusu nasich tetiek. Moja jedina spolubyvajúca Catherine pochádza z Venezuely a jej nemcina je podla tunajšich prisnych meradiel na úrovni C1+. To je pre moju nemcinu na stabilnej (rozumej stagnujucej) úrovni B2.2 vitanou pomocou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. jazykovy kurz
Nemcina. Nemcina je vsade navôkol a bránit sa anglictine sa mi zatial dari ovela úspešnejšie ako pred dvoma rokmi v Mnichove. Vyucovanie v jazykovom centre univerzity zacina o deviatej rano a trvá do pol jednej. Nás ucitel Arnold má okolo štyridsiatky a je nielenze "total cool" so svojou zálubou v neónovej obuvi, navyse je to vynikajúci pedagóg, ktory svojimi vedomostami a vtipnymi postrehmi dokaze udrzat nasu pozornost pocas celeho rána. O jeho pedagogickych metódach napisem neskor, zatial by som zmienila nasu domácu úlohu na vikend - navštivit Tempelhof (byvale letisko, ktore sa dnes vyuziva ako obrovská oddychová plocha - mestská oáza) a zapisat si svoje pocity a postrehy, ako by sa dal tento priestor ešte vyuzit.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. odborny kurz
Poobednajsiu odbornu cast kurzu zameraneho na umenie vedie umelec, ktoreho by ste na ulici identifikovali ako umelca na prvy pohlad - docent Joachim Seifert. Tento starsi pan mi nedvojak pripomina babu Jagu z Mrázika, ktorá sa však pri rozprávani pohybuje s gráciou mušketiera tancujúceho na královskom dvore. Okrem všetkeho sympatickeho osobneho teátra nám zatial sprostredkoval expresny prehlad nemeckeho vytvarneho umenia DDR a BDR, az po dnesne casy. Na zajtra si pre nás pripravil ne-turistickú prehliadku centra Berlina. Tešim sa!

Moje dalsie prispevky sa budú tykat tunajsej gastronómie, obchodov, úcastnikov nášho kurzu, Kulturshockov atd. 
Ospravedlnujem sa za obcasnú chybajúcu interpunkciu, môj tablet si ju vyberá sám z jazykov, medzi ktorymi slovencina absentuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozdravy z Berlina,

Miroslava

Miroslava Urbanová

Miroslava Urbanová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Miroslava. Študentka dejín umenia na FiF UK v Bratislave. Som z paneláku a som zaľúbená do poézie, "Besserwisserin", ktorá vie, že vedomostí nie je nikdy dosť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu